Hvorfor Bytteturbo?

Bytteturbo, det beste alternativet.

Prosedyren med bytteturbo er å nøye inspisere og kontrollere, for å lokalisere årsaken til skaden og havariet. Etter demontering og måling, skrotes alle skadde deler. Første fasen av rengjøringen gjøres ved «clean burning», som gjør at olje, koks og farge brennes bort i en temperaturregulert ovn. Samtidig som ekstra «high strength» herding gjøres ved regulert avkjøling. På kjøpet her får vi også frigjort alle spenninger i metallet.

Neste steg er ulike former for ytterbehandling, med forskjellige blåseteknikker som brukes for de forskjellige materialene. Etter det følger nye målinger for å kontrollere at delen oppfølger våre krav om toleranser. De fleste detaljer i stål blir også «steel-peenat» for å øke styrken. Dette gir en styrke økning i materialet fra ca. 10-100%.

Vår balansering består av to steg, som er tidkrevende, men alltid den beste løsningen (det her er vi nok alene om). Alle bevegelige deler med aksler, hjul m.m. vektbalanseres statisk og dynamisk.

Neste steg er at turbo monteres sammen og kjøres i en VSR balanseringsmaskin, for ekstra kontroll av lyd og tetthet/lekkasje. Deretter kalibreres wastegate til de verdiene motoren/kunden skal ha. Etter dette vet du at en bytteturbo fra oss er «bedre enn ny».

I tillegg er en bytteturbo en mye mer miljøvennlig løsning, da vi resirkulerer noe av delene, og det er en mye rimeligere løsning da de delene som ikke har noen form for skade kan benyttes om igjen (noen deler MÅ uansett byttes ut).

Vi har vårt eget bytteturbo system, dette for å sikre de beste prisene og den høyeste kvaliteten.